Альпарі неоднозначно оцінює дані про розподіл часток учасників російського форекс-ринку, заявлені компанією Forex Club після придбання найстарішого дилінгового центру в Росії «Акмос Трейд».

На думку директора з розвитку Альпарі Дмитра Тарасова, Альпарі в середньому в 12 разів більше «Акмос Трейд», майже в 5 разів більше Forex Club і майже в 3 рази більше альянсу Forex Club + «Акмос Трейд».

За заявою kommersant.ru «група компаній Forex Club придбала російського форекс-брокера «Акмос Трейд». У результаті угоди частка Forex Club на ринку збільшилася з 27% до 38%, зазначив директор з розвитку бізнесу Forex Club Ілля Волков. По суті, ринок Форекс для фізичних осіб виявився поділений між трьома найбільшими гравцями. Крім Forex Club це компанія Альпарі, що займає 24% ринку, а також Teletrade (14% ринку)».

Ми зв'язалися з директором з розвитку Forex Club паном Волковим, щоб з'ясувати, за якою методикою були розраховані частки ринку. Однак, його пояснення («для аналізу часткою бралися дані про відкритих рахунках у відкритих джерелах») не дали нам ясного розуміння методики розрахунку. При цьому наведені в публікації з посиланням на пана Волкова цифри виглядають, щонайменше абсурдно.

Саме визначення абсолютних часток для вітчизняного ринку Форекс в даний час — це завдання не має рішення в силу відомої непрозорість та відсутність регулювання Форекс в Росії.

Однак, порівняти між собою дві компанії, що використовують одну торговельну платформу, досить просто.

Методика

Ми скористалися кількома методиками оцінки:

  • Підрахунок середньої кількості торговельних транзакцій за день.
  • Порівняння архітектур торгових серверів різних компаній.
  • Порівняння співвідношення онлайн-коннектов до торгових серверів, іншими словами, клієнтів з підключеними торговими терміналами.

Оскільки мова в прес-релізі йшлося про російському ринку, ми не враховували в розрахунках дані по компаніям Alpari UK і Alpari US, навіть їх російських клієнтів.

Згідно з методикою 1, було отримано, що сервера Альпарі обробляють близько 129 000 транзакцій щодня проти 9 000 транзакцій у ДЦ «Акмос Трейд». Причому в останнього демонстраційні та реальні рахунки містяться на одному торговому сервері і, отже, кількість транзакцій на реальних рахунках ще менше. У підсумку, за першою методикою отримуємо, що «Акмос Трейд» обробляє транзакцій в 14 разів менше, ніж Альпарі.

Згідно з методикою 2, Альпарі має 7 окремих торгівельних серверів з 27 виділеними дата-центрами. Для обслуговування клієнтів ДЦ «Акмос Трейд» досить одного сервера з 3 дата-центрами. Сервери, обслуговуючі проект FX+, ми в розрахунок не брали в силу їх слабкою завантаженості. Отже, за другою методикою маємо, що IT-інфраструктура «Акмос Трейд» як мінімум в 9 разів менш потужна, ніж у Альпарі.

За методикою 3 отримуємо, що, згідно з отриманою з неофіційних джерел інформації, на один дата-центр (всього їх 3) у «Акмос Трейд» припадає близько 500 онлайн-коннектов (включаючи демо-рахунку). В Альпарі — близько 700 коннектов на один дата-центр (всього їх 27, без демо-серверів). Отже, за кількістю клієнтів, що знаходяться в онлайні, у Альпарі (близько 20 000) їх принаймні в 13 разів більше, ніж у «Акмос Трейд» (менше, ніж 1 500, включаючи демо-клієнтів).

Провести таке порівняння Альпарі і Forex Club не представляється можливим. Власна торгова платформа, що використовується Forex Club, в силу ряду причин не надто популярна у трейдерів, на відміну від торгівельної платформи MetaTrader, якою користується Альпарі і яка має таке ж поширення серед трейдерів, як операційна система Windows у комп'ютерних користувачів. Однак, у нас немає причин не довіряти оцінкою авторів прес-релізу, у яких є доступ до достовірної внутрішньої звітності і згідно з якою Forex Club в 2.5 рази більше «Акмос Трейд» (частки 27% і 11% відповідно).

Висновок

Зробивши нескладні остаточні розрахунки, отримуємо, що Альпарі в середньому в 12 разів більше «Акмос Трейд», майже в 5 разів більше Forex Club, і майже в 3 рази більше альянсу Forex Club + «Акмос Трейд».

Отже, проведені підрахунки показують, наскільки далекий від істини розділ часток, опублікований в прес-релізі Forex Club.

Про компанію

Більше 11 років бренду компанії Альпарі надають послуги для приватних інвесторів на фінансових ринках. Їх ділова репутація перевірена часом і підтверджена довірою тисяч клієнтів. На даний момент клієнтська база компаній бренду Альпарі налічує понад 200 000 торгових рахунків. Форекс-брокери, що працюють під брендом Альпарі, мають офіси в Лондоні, Франкфурті, Нью-Йорку, Бостоні, Шанхаї, Дубаї, Мумбаї, Алмати, Києві, Москві та інших містах світу (понад 30 офісів). У 2009 році сумарний щомісячний оборот компаній перевищив $140 млрд.