Хто такий маркетмейкер? У дослівному перекладі з англійського market maker — творець ринку. Можна виділити два типу маркетмейкерів (ММ): інституційний та спекулятивний.


Інституціональний ММ — це компанія, що має домовленість з біржею, яка приймає на себе зобов'язання щодо підтримання цін, попиту та пропозиції, обсягу торгів.
Спекулятивний ММ — це будь-великий учасник, здатний створити ціновий імпульс.
Часто новачки ринку думають, що маркет — мейкери- це ляльководи, акули ринку, невидима рука ринку. Насправді, маркетмейкер не має нічого загального з цими уявленнями. По суті це той же трейдер, але на порядок вище і з деякими застереженнями.

Види маркетмейкерів:

  • Центральні банки (рухають ринок процентними ставками, валютними інтервенціями).
  • Комерційні банки.
  • Брокери.
  • Дилінгові центри.
  • Фізичні особи, які уклали договір з біржею.
  • Великі фонди.
  • Великі приватні інвестори.

Top-10 найбільших маркетмейкерів на валютному ринку за даними агентства Reuters:

  • Deutsche Bank — 19.3%.
  • UBS — 14.85%.
  • Citi — 9%.
  • Royal Bank of Scotland — 8.9%.
  • Barclays Capital — 8.8%.
  • Bank of America — 5.29%.
  • HSBC — 4.36%.
  • Goldman Sachs — 4.14%.
  • JP Morgan — 3.33%.
  • Morgan Stanley — 2.86%.

Як видно вище, маркетмейкером може бути і великий банк, фізична особа. Своїми діями ММ забезпечує ліквідність ринку та доступність біржової торгівлі для трейдерів з невеликим депозитом (дилінгові центри або брокери). Можна, звичайно, торгувати безпосередньо, наприклад, через Deutsche Bank, якщо у вас є 1 млн євро (мінімальна сума), законність набуття яких ви можете підтвердити офіційно.
Найчастіше маркетмейкерам наказують квантові стрибки цін, на яких вибиває більшість дрібних спекулянтів, звідки і пішли прізвиська «ляльководи», «казкові персонажі». В реальному ж світі область маркетмейкера — це діапазон цін, тобто коридор, найбільш відомий як флет.

Що чітко проглядається в обов'язках маркетмейкера:

  • тримати котирування (чим довше котирування стоїть в діапазоні, тим більше на частини спреду запрацює ММ, т. к. у вузькому коридорі полягає більшу кількість угод);
  • забезпечувати двостороннє котирування (ММ йде проти ринку: ринок зростає — ММ продає, ринок падає — ММ купує);
  • надавати додаткову ліквідність (наприклад, є 30 лотів продавців і 35 лотів покупців, у цьому випадку маркетмейкер зобов'язаний додати 5 лотів, щоб тримати котирування).

Які операції виконують маркетмейкери на біржі:

  • виконують ордера клієнтів брокера-партнера;
  • виступають у ролі посередників, одержуючи прибуток на різниці курсів купівлі та продажу (спред);
  • купують і продають валюту (від особи клієнта).

За рахунок чого заробляють маркетмейкери:

  • частина спреду;
  • фіксована винагорода від біржі;
  • спекулятивні угоди (дуже малий відсоток);
  • інвестиції;
  • арбітражний дохід.

Правда про маркетмейкерах, яку ви не знали:

  • ММ не має постійного впливу на ринок (його область — це коридор цін, хоча примерно70% часу ринок проводить під флеті).
  • Чим більше ММ присутня по торговому інструменту, тим менше в нього спред.
  • ММ згладжує сильні цінові коливання (якщо котирування йде рівно, щільно, значить там є ММ. Такий ідеальний інструмент для середньо - і довгостроковій торгівлі, але не для внутрішньоденною, т. к. маленькі стоп-ордера будуть постійно вибиватися зворотними рухами).
  • ММ теж може втрачати гроші (це відбувається на сильному тренді). Але, щоб ММ не зникли з лиця землі, регулятор дозволяє їм прибирати свої ліміти перед виходом новин. Тому в цей час ринок втрачає ліквідність, стає порожнім і хаотичним.
  • ММ заробляє в діапазоні.
  • Сподіваюся, тепер ваше уявлення про маркетмейкерах докорінно зміниться, тому що ви стали трішки мудрішими і краще орієнтується в плані роботи на Форекс.

Сподіваюся, тепер ваше уявлення про маркетмейкерах докорінно зміниться, тому що ви стали трішки мудрішими і краще орієнтується в плані роботи на Форекс.